lördag 2 mars 2013

En ledsam DAG...

En dag som känns så ledsam då min yngste son av mina fyra barn flyttar hemifrån. Ända upp till Emmaboda, inte så långt egentligen. Men det är  ingen resa som tar en kvart för att åka och hälsa på honom och hans flickvän. 
Men jag är glad för hans skull. Han har valt att bo där uppe en tid iallafall. Jag ser frammot att åka och hälsa på dem nu till våren.

Det är så tyst och stilla i lägenheten, ingen hög musik, ingen som kommer och går. Det enda ljud jag hör är min hund Sixten som ligger och snarkar på sin puff. Trivsamt det iallafall. 
Men jag saknar min son precis som jag saknat de tre andra barnen när de flyttat hemifrån, men då fanns det ändå något av barnen kvar.
Men jag är glad och tacksam att det bildar eget bo och jag ska verkligen hälsa på så ofta det bara går. 
Jag blir så glad när barn och barnbarn kommer och hälsar på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar